fredag 20 september 2013

Nu är det helg!
Veckan har gått bra, det har inte hänt jättemycket. Har mest vart på barnhemmet, börjat lära känna barnen lite mer, har börjat få mina små favoriter.
Dom är så söta, men det är så synd om dom. Jag kan ju gå därifrån och försöka koppla bort det men dom stackarna är ju fast där hela tiden..
Man blir verkligen sliten av att vara där. Det är många situationer som är svåra att hantera, jag har tex inte mer än 2 händer och det gör många av barnen besvikna. Det är svårt att säga åt dom för dom flesta lyssnar inte särskilt bra, eftersom de är vana att bli slagna.
Det är mkt bråk, de är avundsjuka på varandra hela tiden, med saker, med uppmärksamhet,  verkligen allt.
På måndag ska vi försöka få ut lite av de inlåsta leksakerna och ta ut några barn i taget och göra nåt kul. :)

En morgon såg vi förresten nåt krypa i soffan.. när vi upptäckte att det var en kackerlacka så kröp den såklart in mellan dynorna igen..
Efter detta bestämdes det att det skulle bli en ordentlig insektssprayning av huset, och då kröp dom fram. Stora äckliga kackerlackor och spindlar, blääää. Nu slipper vi dom förhoppningsvis.



Idag var vi bara halvdag på barnhemmet, ska vila lite och sen ikväll ska vi ut och äta, nom nom!

Saknar er där hemma, men jag har det bra, även att mjölken smakar konstigt. ;)

Om det förresten är nån som vill skypa så är det stora möjligheter för det, bara vi bestämmer en tid. :)
Mitt svenska nr funkar inte här, men jag har ett tanzanianskt nr som ni kan få om ni vill! :)

Puss och kram!

1 kommentar:

  1. Hej min älskling!
    Jag beundrar dej att du står ut efter dom omständigheter som råder. Jag skulle gråta varenda kväll(precis som det skulle hjälpa!)Jag tror att ni gör stor nytta men det är förstås synd om dom små krakarna då ni åker hem sen, men förhoppningsvis kommer det nya hela tiden. Jag önskar att man kunde hjälpa dom på något sätt, med att ge pengar eller nå´t. Bara dom hamnar där dom ska. Saknar dej mycket min kära och tänker på dej! Denna helgen är jag ledig och det ska bli så skönt!Kanske att vi åker till Västergötland i helgen, vädret är ju fortfarande fint men det är kallare på morgnarna nu. Var bara 3 grader då jag gick till jobbet i morse. Ha det nu så bra och jag är så stolt över att ha en dotter som du! Var rädd om dej! Puss och kram från mammi<3 pappi hälsar också!

    SvaraRadera

skriv här så får du en puss